A robogó görgők meglehetősen széles palettájával találkozhatunk az interneten, mind a gyártók, mind a minőség és persze a különböző méretek, súlyok és - ha ez még nem lenne elég akkor - alak szerint is.
Robogó szerelés, tuning - Hogyan tudom megcsinálni?
Több vásárlónk is érdeklődött nálunk a 2020. év elején bevezetésre kerülő E10 üzemanyag használatával kapcsolatban.
Megvizsgáltuk, megkérdeztük.
Tuningolt és gyári robogóknál egyaránt előforduló hibalehetőség a kontrasztrugó gyengülése.
Mi történik, ha gyenge a kontrasztrugó?
Miért van szükség ennek a robogó alkatrésznek az időszakos cseréjére, ellenőrzésére?
Tuningolni szeretném kicsit a robogót, mit, miket javasoltok? Kicsit menjen jobban, az sem hátrány, ha nem fogyasztana többet, mint most.
Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket szegeznek nekünk néha üzletünkben a vevőink. Kipufogó csere, variátor, kuplung, membrán csere? Kezdjük el a karbival! Lássuk mit, hogyan illik csinálni.
Régebbi Motowell Magnet ill. Crogen RS robogók esetében gyakran előforduló hiba a lámpába integrált ledek meghibásodása.
Mitől megy tönkre?
Javítható?
Tönkre ment egyáltalán?
Süt a nap, a napi közép hőmérséklet néha már-már meghaladja a 10-15 fokot. Sokan ebben az időszakban ébresztik fel a robogót, motort a hosszú téli álomból. Persze olyanok is akadnak szép számmal kis hazánkban, akik az egész téli időszakot végig robogózták, a leg különfélébb Tucano Urbano robogós téli kiegészítőkkel.
Na de lássuk csak, akik most vennék elő a gépet, milyen problémákkal találkozhatnak. Ebben a cikkünk leginkább a 2 ütemű robogó tulajdonosoknak szól, bár sok esetben a 4 ütemű robogóknál is elő fordulhatnak hasonló gondok.
Leginkább a robogó tuningolók körében használatos ez a kifejezés: Variátor hézagolás.
Hogyan kell ellenőrizni? Miért fontos? Mire kell figyelni? Megmutatjuk!
Ha a robogónk alatt hűtő folyadék csöpögést tapasztalunk, biztosak lehetünk benne... Tönkrement a vízpumpa.
A cikkben részletesen bemutatjuk, lépésről-lépésre, képekkel, hogy hogyan tudjuk kicserélni otthon a robogó vízpumpáját.
Egyre több régebbi olasz és japán robogó esetében ütközünk problémába, ha a féknyeregről van szó. Felújításuk a felújító szettek árának köszönhetően a legtöbb esetben sok pénzbe kerül, olykor pedig nem is beszerezhető az adott típushoz az alkatrész, amire mindenképpen szükség lenne.
Mi a megoldás?
Valahogyan javítani kell, hiszen fékre szükségünk van...
Hogyan is működik? Mi vezérli? Miért van rá szükség? Ilyen és ehhez hasonló kérdések és a hozzájuk tartozó válaszok.
Célkeresztben a robogó automata szivató.
Ebben a robogó szereléssel kapcsolatos rövid cikkünkben egy nem túl drága, de mégis nagy galibát okozható alkatrészről lesz szó. Valami miatt nagyon sok esetben megfeledkeznek erről az alkatrészről, amivel súlyos károk keletkezhetnek a robogó variováltójában.
Egy robogó vagy motor megfelelő úttartása minden esetben nagyon fontos. Egy kopott gumi, egy csillapító hatással már nem rendelkező rugóstag vagy egy rossz, elhasználódott, szimmeringes teleszkóp miatt a motor instabillá, bizonytalanná válhat. A biztonság érdekében javasolt odafigyelni ezekre az alkatrészekre!
Ebben a cikkünkben egy kis segítséget nyújtunk az első teleszkópok otthoni kicseréléséhez.
Napjainkra egyre több féle gyártó kínálatában találjuk meg a variátor görgőket. Ezek a műanyag házba öntött aluminium vagy réz hüvelyek határozzák meg, milyen fordulatszámon dolgozzon a robogónk variováltója. A sok féle gyártó sok féle minőséget és sok féle típust készít. Léteznek egyszerű és olcsó, a leg különbféle színekben pompázó műanyag házzal készített görgők, önkenő műanyag házzal rendelkező görgők és olyanok is, amikhez a gyártó speciális zsírt ad azért, hogy még jobban működjön a váltó. Létezik forgásirányos és sima, vásárolhatunk "kocka" és kerek görgőket is.
Érdemes megvenni a drágábbat? Mi a különbség? Van egyáltalán különbség? Kiderítjük!
Benelli 49X tulajdonosoknak nyújtunk egy kis segítséget ebben a cikkben. A robogó hátsó részénél, a sárvédőn, az ülés alatt olaj szerű anyag megjelenését vette észre a tulajdonos. Ezzel a "hibával" került szervizünkbe.
Honnan kerül oda az az olaj?
Hogyan tudunk riasztót szerelni Keeway robogónkba? Megmutatjuk!
Sokan emlékeznek még, amikor a Keeway, Motowell robogók gyárilag riasztó egységgel gördültek ki az összeszerelő gyárból. Napjainkra ez a lehetőség megszűnt, riasztót kizárólag saját magunk tudunk beépíteni robogónkba. Szerencsénkre a gyártó a felfogatási helyeket és a csatlakozási pontokat meghagyta, így az utólagos beszerelés lehetőségét biztosította az ügyfélnek.
Egy Keeway Hurricane 50 robogó élete.
Ez a cikk egy kicsit más lesz, mint az eddig megszokottak. Egy Keeway Hurricane 50 ccm-es, 2 ütemű robogó életének első viszontagságos, majd életének második szakaszáról lesz szó, ahol egy teljes megújuláson esik át.
Nem működik a sebesség mérő a digitális Motowell műszerfalon?
Segítünk, hogy ne kelljen - feleslegesen - megvásárolni az új, drága műszerfalat.
Egy egyszerű, ám annál fontosabb alkatrész működését és kicserélésének lépéseit mutatjuk be. Sokan nem is gondolnák, hogy egy membrán mennyi bosszúságot tud okozni a robogó használójának.
Nehézkes hideg indítás, megnövekedett fogyasztás, nem megfelelő gáz reakció és még sorolhatnánk...
Robogóknak - mint minden más járműnek - van gyárilag megadott szerviz intervalluma, amiben a gyártó előírja, mikor, mit kell cserélni, ellenőrizni. Tartsuk be és a robogó meg fogja hálálni!
Egy nem kimondottan javítással kapcsolatos cikk, ám mindenképpen figyelem felkeltő, hogyan lehet kicsit több, mint 6000 km alatt tönkretenni egy robogót. :(
Egy akkumulátort bárki be tud üzemelni, ha tudja a módját.
Megmutatjuk, hogyan is kellene valójában.
Robogók, motorkerékpárok szivacsos légszűrő házaik tisztítása, karbantartása.
Robogó hajtómű olaj csere:
-
Hogyan fogjunk neki?
-
Mire figyeljünk oda?
-
Milyen szerszámokra és segédanyagokra lesz szükségünk a javítás, karbantartás során?